Anbefalte stevner 1. halvår 2023 for utøvere som ønsker å satse

18.12.2022

Alle norske utøvere med utviklingsambisjoner bør gjøre seg kjent med vår oversikt over anbefalte stevner det kommende halvåret.

- Norsk karateforbund vet at mange utøvere i hele Norge har lyst til å utvikle seg som utøvere - også på internasjonalt nivå. Vi har derfor utarbeidet en oppdatert oversikt over stevner vi anbefaler i første halvdel av 2023, både for kata og kumite, opplyser Kjell Jacobsen, sekretær i Norsk Karateforbund.

Den fullstendige oversikten over anbefalte stevner finner du her .

Vil vektlegges ved uttak

Det understrekes at man ikke forventer at utøvere deltar på alle stevner. Gode resultater fra ett eller flere av disse stevnene vil allikevel bli vektlagt ved vurdering av uttak til representasjon- og landslag. Det er Norsk Karateforbund som nå tar ut utøvere til junior-EM, nordisk mesterskap og eventuelt senior-EM, og det er ikke lenger nødvendig å sende inn søknad i forkant av disse mesterskapene.

Copenhagen Open, som går av stabelen allerede i februar, anbefales for alle utøvere som satser mot nordisk mesterskap i Gøteborg.

- Copenhagen Open vil i seg selv være et viktig stevne for konkurranseåret, og vil også fungere som uttaksstevne for nordisk mesterskap i april 2023. Uttaket til nordisk mesterskap vil gjennomføres kort tid etter Copenhagen Open, opplyser Jacobsen.