Styret i Norsk Karateforbund

Dette er styret i Norsk Karateforbund fra 21/6 2022:

Stian Berglund

President

Stian Berglund er tidligere leder i Dommerkomiteen for karate i Norges Kampsportforbund. Berglund har lang erfaring som dommer og utøver. Han er utdannet jurist.

Anne Hofmo Bjølgerud

Visepresident

Anne Hofmo Bjølgerud er tidligere informasjonskonsulent og kommunikasjonssjef i Norges Kampsportforbund. Hun har 14 års erfaring med kommunikasjonsarbeid og organisasjonsliv. Bjølgerud har ingen kampsportbakgrunn, men er utdannet personlig trener fra Norges Idrettshøgskole.

Gunnar Nordahl

Styremedlem og WKF representant

Gunnar Nordahl er visepresident i World Karate Federation og leder for kommisjonen for konkurranseregler og world ranking. Han var også leder for planleggingskommisjonen for karate i Tokyo OL. Han har vært med siden karate ble utvalg i idrettsforbundet, representerte Norge i både kata og kumite i en rekke år, og var tidligere trener for Kristiansand Karate Club, Universitetet i Oslo og politiet i Texas. Han har innehatt en rekke verv i kampsportforbundet inkludert flere perioder som president. Gunnar tok sin første dangradering for 50 år siden og innehar i dag 7.dan. Gunnar Nordahl er også eneste æresmedlem i European Karate Federation.

Kjell G. Jacobsen

Sekretær

Kjell G. Jacobsen er eneste aktive WKF dommer  som er medlem av WKFs Rules and Ranking Commission for både Kata, Para-Karate og Kumite. Han er tidligere leder for karateseksjonen i Norges Kampsportforbund, tidligere landslagstrener og vært leder av dommerkomiteen. Han er også kongepokalvinner og har i dag høyeste dommerlisens internasjonalt og er gradert 7. dan. Han har hatt en rekke lederverv i ulike organisasjoner og jobbet i Bergen Brannvesen både som røykdykker, utrykningsleder og brigadeleder.

Kjell Sivertsen

Tove Cathrine Børmark

Geir Hjerpaasen

Styremedlem

Geir er i Mizuchi Karateklubb hvor han er instruktør/coach for konkurranseparti i kumite. Har tidligere vært aktiv konkurranseutøver og landslagsutøver i kumite. Geir har også vært  landslagstrener, regional trener på Østlandet i tillegg til å være WKF sertifisert coach både for kumite og kata. Han har også tidligere vært leder av grenkomiteen for WKF i Norges Kampsportforbund.

Geir er utdannet bygningsingeniør og bedriftsøkonom. Har jobbet mange år med teknologi for byggenæringen og jobbet som leder innen teknologi hos flere større entreprenører i Norge. Er i dag selvstendig næringsdrivende.

Espen Retzius

Styremedlem

Espen trener i Stavanger Karateklubb der han er instruktør, medlem av TK og styret. Han er gradert 4. Dan Shotokan og 3. Dan Shukokai. Var instruktør i Seiken KK, samt medlem av styret i 13 år.

Videre var han leder av Rogaland Budo Krets for 1 år og medlem av samme i 1 år. Han har vært dommer, Kumite & Kata i 10 år. Han var også aktiv utøver i flere år i kumite og kata.

Han er utdannet Samfunnsviter og har arbeidet stort sett hele sitt yrkesaktive liv i olje- og gass-bransjen.

Sara Luong Thorsen

Styremedlem  ungdomsrepresentant

Sara Luong Thorsen er Ungdomsrepresentant. Hun er en talentfull utøver som har trent karate siden hun var liten og har konkurrert både nasjonalt og internasjonalt.