Styret i Norsk Karateforbund

Dette er styret i Norsk Karateforbund fra 21/6 2022:

Kjell Sivertsen

Leder

Kjell Sivertsen var frem til 2021 President i Norges Kampsportforbund. Han har siden 1970-tallet hatt en lang rekke lederverv i norsk karate og norsk kampsport, inkludert 10 år som leder av Karateseksjonen, 17 år som leder av Dommerkomiteen i Norge og også medlem i Dommerkomiteen i European Karate Federation (EKF). Han er tildelt "Ildsjelprisen" fra Stavanger Kommune (2017) og Norges Kampsportforbunds hederstegn (2018).

Anita Myhren

Nestleder

Anita Myhren har trent og instruert karate i mer enn 30 år, også utenfor Norges grenser. Mange år på landslaget ble kronet med VM-sølv. Har erfaring som dommer og har sittet som leder av NKFs kvinneutvalg. Tidligere ansatt i Norges Karateforbund/Budoforbund og Oslo -og Akershus Karate og Taekwondo Krets.

Gunnar Nordahl

Styremedlem og WKF representant

Gunnar Nordahl er visepresident i World Karate Federation og leder for kommisjonen for konkurranseregler og world ranking. Han var også leder for planleggingskommisjonen for karate i Tokyo OL. Han har vært med siden karate ble utvalg i idrettsforbundet, representerte Norge i både kata og kumite i en rekke år, og var tidligere trener for Kristiansand Karate Club, Universitetet i Oslo og politiet i Texas. Han har innehatt en rekke verv i kampsportforbundet inkludert flere perioder som president. Gunnar tok sin første dangradering for 50 år siden og innehar i dag 7.dan. Gunnar Nordahl er også eneste æresmedlem i European Karate Federation.

Kjell G. Jacobsen

Sekretær

Kjell G. Jacobsen er eneste aktive WKF dommer  som er medlem av WKFs Rules and Ranking Commission for både Kata, Para-Karate og Kumite. Han er tidligere leder for karateseksjonen i Norges Kampsportforbund, tidligere landslagstrener og vært leder av dommerkomiteen. Han er også kongepokalvinner og har i dag høyeste dommerlisens internasjonalt og er gradert 7. dan. Han har hatt en rekke lederverv i ulike organisasjoner og jobbet i Bergen Brannvesen både som røykdykker, utrykningsleder og brigadeleder.

Morten Alstadsæther

Styremedlem

Morten Alstadsæther er en erfaren næringslivsleder og en av Norges fremste karateutøvere gjennom tidene med 3 EM-gull og sølv i VM. Tidligere leder for Karateseksjonen i Norges Kampsportforbund og tidligere landslagstrener.

Bodil Grødem

Styremedlem

Bodil Grødem er en veteran i norsk karate. Hun var styremedlem i Norges Karateforbund på 1980-tallet og har vært med på å etablere flere karateklubber. Hun har vært styremedlem i Norges Fekteforbund, hvor hun var sentral i å bygge opp kvinnelandslaget. Grødem har lang erfaring fra offentlig sektor og næringslivet, blant annet som banksjef og prosjektleder.

Stian Berglund

Styremedlem

Stian Berglund er tidligere leder i Dommerkomiteen for karate i Norges Kampsportforbund. Berglund har lang erfaring som dommer og utøver. Han er utdannet jurist.

Sara Luong Thorsen

Styremedlem  ungdomsrepresentant

Sara Luong Thorsen er Ungdomsrepresentant. Hun er en talentfull utøver som har trent karate siden hun var liten og har konkurrert både nasjonalt og internasjonalt.

Espen Retzius

Varamedlem

Espen Retzius har lang erfaring fra karate. Han trener i Stavanger Karateklubb hvor han blant annet er medlem i Teknisk Komite.

Hilde Bjørkeland

Varamedlem

Hilde Bjørkeland har vært medlem av Lindesnes karateklubb siden oppstarten i 2017. Hun er utdannet sosionom og jobber som traumeveileder.